sâmbătă, 22 septembrie 2012

Tort ”Medovik”

Ieri ne-a apucat un dor nebun de tort pe toți, iar azi ca să le fac pe plac băieților mei mi-am „răsuflicat mânicile și mi-am pus pastelca” după cum spune bunica mea ( ridicat mânicile și mi-am pus șorț) și m-am apucat de treabă. A da mai întâi de toate am găsit și o rețetă genială care ma satisfăcut atât prin modul de preparare cât și cheltuielile care trebuia să fie. Ce să mai zic, nu mă laud, dar cu adevărat sa primit un tort genial. Este un tort care se topește în gură, o combinație dintre miere și crema de smântână cu vișini.  Mai jos puteți vedea atât rețeta cât și imagini... 


Ingrediente:
Ouă-2 buc.
Zahăr- 1 pah pentru aluatul de foi
Unt- 60g
Miere de albine- 2 lin.
Bicarbonat de sodiu - 1,5 ling. ( eu am adăugat 2 pachețele de praf de copt)
Făină albă de calitate superioară- 2,5 pah. 
Smântână de 20% grăsime- 1,5 l
Zahăr- 2 pah. pentru cremă
Cacao- 3 lin.
Vișini fără sâmburi- 100gr ( puteți folosi atât cele proaspete cât și conservate)

Mod de preparare:
1) Într-o cratiță bateți ouăle, adăugați zahărul , untul și mierea amestecând cu o lingură.
2)Puneți cratița pe o baie de aburi amestecând periodic timp de 15 min. până se face o compoziție.
3)Luați cratița pe 5 min de pe aburi și adăugați bicarbonatul de sodiu sau praful de copt, mestecați bine și o puneți la loc pe aburi. până se mărește compoziția cam de 2 ori.
4)Luați de pe aburi și începeți să adăugați făina frământând aluatul.
5)Dacă vi se pare că aluatul e moale mai adăugați o jumătate de pahar de făină.
6)Tăiați din aluat cam 7 buc., aveți grijă să fie la cald restul aluatului până lucrați fiecare foaie altfel mierea și untul se întăresc și va fi greu de lucrat cu el.
7) Din fiecare bucată de aluat întindeți câte o foaie rotundă, foaia trebuie să fie subțire cam de 1,5 mm.
8) Tăiați foaia cu ajutorul unei farfurii sau a unui capac ca să se primească toate la fel.
9)Le puneți pe foaia de copt presurată bine cu făină în tigaia de copt. ( Un mic secret cel mai bine e să presurați foaia bine cu făină și să le întindeți direct pe foaie, căci ele foarte repede se rup)
10)Coaceți fiecare foaie până se face maronie, aveți grijă că se coc foarte repede, până întindeți următoarea foaie cealaltă din cuptor e deja gata.

Pentru cremă:
Amestecați smântâna bine cu zahărul și cacao până se face o compoziție groasă, dacă va fi subțire foile nu se vor muia bine și nu se va ține pe ele. Ungeți bine din belșug foile și între ele puneți vișini. Îl dați în frigider pe 4-5 ore, de fapt se moaie mai repede. Poftă mare !!! 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu