sâmbătă, 22 iunie 2013

Mizeria din țară care nu va dispărea niciodată

Într-un sfârșit am terminat și eu universitatea, cea care mi-a adus o sumedenie de bătăi de cap și nervi pierduți. Dar hai să încep a povesti mai amănunțit despre toate....
Mi-am făcut studiile la Universitatea de Stat din Moldova (USM) facultatea de spihologie și științe ale educației,  la prima vedere sună frumos. Pe lângă faptul că nu prea ieși cu cunoștințe în 3 ani și rămâi dezamăgit de sistemul de învățământ mai ești nevoit să te confrunți și cu corupția care este destul de răspândită. Cum funcționează tot acest sitem „educațional”? vii primul an ca o găină plouată care nu știe nimic și încerci să te adaptezi noilor condiții (localitate nouă, colegi noi, profesori ș.m.d.), al doilea an încerci cât decât să mai ciugulești câte ceva nou, al treilea an e cel care aduce cele mai multe neplăceri, din prima jumătate a anului profesorii încep să te sparie cu teza și examenele care vor veni în cea dea doua jumătate dar abia pe la anul nou încep ași face lucrul cu adevărat, și practica pasivă , după anul nou încep iar câteva lecții, lucrări, practica, examenele și teza.. Dar o să povestesc despre cele mai neplăcute momente din toți 3 ani care m-au dezamăgit cu adevărat...
Practica de specialitate - prima parte a corupției... 
Într-un sfârșit studenții se bucură că 3 ani de studii teoretice vor putea să-i aplice în practică, dar, după cum la noi nu există punctualitae, organizare și ceva clar în genere în societate, nici aici nu poți găsi aceste lucruri. În afară de faptul că profesorii n-eau înpărțit pe grupe care și la ce liceu să mergem altceva nimic. Mai întâi am fost nevoiți să mergem la un liceu în care și-au bătut joc de noi cum au putut, neau purtat câteva zile pe drum, ne-au făcut să așteptăm ore întregi la ușa liceului, neau badjocorit din motiv că pe cei de la facultate nu iau dus capul nici măcar să încheie un contract cu liceul sau cel puțin să-i preântâmpine că vom veni. Apoi neau mutat la alt liceu la care nu a fost mult mai bine, profesorii de acolo nu erau tare bucuroși să ne vadă cum asistăm la lecțiile lor, că în loc de practică am fost nevoiți să asistăm la lecții ca „tâmpiții” și să vedem cum fac copii lecții de parcă noi nu tot am trecut prin așa ceva și pe lângă toate astea a mai primit cu toții și câte o listă de cerințe pe care trebuia să le îndeplinim, prostie totală. Ei nu s-au interesat ce vom face, cum vom face, ei doar au dat cerințe și descurcăte cum poți, trebuia să predăm 7 lecții dar din motiv că nu erau ore libere neau dat numai câte 2 lecții, deci, celelalte 4 lecții puteam măcar să le predăm la oemenii de pe drum, dar trebuiau incluse toate. Cea mai grea etapă a fost la sfârșit când ni sau cerut atâtea chestii prostești pe care la început au uitat să le spună, proiecte de-un fel de altu, teste prostești ș.m.d., dar când a trebuit să ne pună notă a fost culmea, bani pentru cadouri, bani pentru nuștiu ce acolo pentru nuștiu cine, în plus cei care au vrut săși ridice nota cu câteva baluri au fost nevoiți să plătească. Într-un sfârșit ne-am ales așa, eu cu un 8 păcătos chiar dacă am făcut conform cerințelor dar nu am plătit și alții cu 9 și 10 care aveau niște prostii în mapele celea, dar mărog au scos bani din buzunar.
Teza de licență - ultimul pas al corupției
Aici ce să mai spun, nu dai bani nu ești ajuta de nimeni indiferent ai coordonator la teză sau nu, la partea practică nu te mai descurci să fie bine, la note tot așa, au fost alții care au răspuns „de râsul lumii” dar dacă au plătit au trecut cu bine și cu note frumoase în schimb cei care nu au plătit au trecut vai de capul lor cum. Și aici nu am dat nici un bănuț, mam străduit să fac singură cum pot și cum știu, nu lucrează mama mea în străinătate pentru ca să bage banii în buzunarul profesorilor.
În schimb îmi povesteau colegii mei că au fost nevoiți să scoată din buzunar între 200-300 lei pentru a li se face partea practică și a trece cu bine peste toate..Un coleg din altă grupă mia spus că chiar nu are bani deloc dar ca să nu fie „belaia varona” printre ceilalți, ia împrumutat. 
E mult de povestit în trei ani s-au adunat atâtea... 
Totuși cum să cerem de la niște profesori care lucrează pe niște salarii mizere să nu fie corupți când cei de la putere au milioane în buzunar și totuși sunt corupți...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu