marți, 1 mai 2012

Copilăria mea - Copilăria voastră

La ce a ajuns generația nouă? unde merg copii noștri? chiar pe timpurile mele copii nu se mai implicau în discuții străine sau nu mai răspundeau înpoi azi pur și simplu a dispărut toate astea. Un copil de 10 ani te poate ofensa atât de tare încât poți rămâne fără cuvinte. Pe timpuri nu răspundeam mamei înapoi căci puteam să fiu lovită. Azi părinții pot să audă în urmă doar ușa trântită, vorbe murdare. 


 Generația de azi e pur și simplu sălbatică, dacă înainte tăceau cei mici în fața copiilor azi e invers. Rețelele de socializare sunt împânzite cu „paraziți” din ăștia mici care te calcă în picioare. Mergi prin transport, prin oraș și ții rușine să scoți telefonul din buzunar că pe lângă tine merge un copil de 10-13 ani cu iPhone și se uită la tine luându-te în derâdere. Am crescut jucându-mă prin nămol, mâncând cu mâinile murdare, alergând desculță, mă urcam prin copaci, mâncam zăpadă de pe jos, mă jucam cu copii până seara târziu alergând pe afară și tolănindu-mă prin buruieni, țărână mă uitam la povestea de seară care dura câteva minute, numai în weekend puteam să privesc câteva ore Timon și Pumba,  Tom și Jerry  și  Ну погоди și iată-mă mare și sănătoasă. Azi copii stau numai în fața calculatorului jucându-se în diferite porcării, privind niște desene animate pe care eu matură nu le înțeleg, cu iPhone, iPad, laptop și alte tehnologii noi pe care nici nu le cunosc, se urcă în transport și merg ca pe ace să nu se atingă de cineva sau au sticluțe cu antibacterian și se dau pe mâini, copii sunt bolnăvicioși, păcătoși, molatici. Acum îmi aduc aminte de copilărie cu bucurie fiindcă duceam un mod de viață sănătos, mâncam bucate preparate de mama din legume și fructe crescute în grădină fără diferite pesticide. Ce își vor aduce aminte copii de azi când vor crește mari? 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu