vineri, 18 mai 2012

„Marea educație” a moldovenilor

O mică istorioară despre „educația moldovenilor” fiind ca dovadă pentru patrioții care cred că moldovenii sunt „inteligenți”. Ieri mă grăbeam la ore când în fața mea a apărut o doamnă ( dacă e să o numim așa) de mărimea unei garderobe și mai avea niște genți din alea în pătrățele destul de mari.

Mergea în fața mea ocupând tot drumul, am încercat să o ocolesc trecând pe partea dreaptă, apoi pe stânga însă doamna era prea mare ca să pot trece pe lângă ea. am mers vreo 5 min. în urma ei, dar întârziam la ore și nu am mai putut răbda căzi ea mergea ca o broască țestoasă, m-am adresat frumos spunându-i „ Dați-mi vă rog voie să trec înainte” și știți ce mi-a răspuns? „щас прыгну ” pe un ton ridicat. Și acum nu vă apare întrebarea: unde e educația moldovenilor? Mie personal mia apărut întrebarea dată imediat în plus că îmi venea să mă întorc la ea și să mă răstesc și eu la ea cu replica „ Mai puțin să mănânci ca să nu ocupi tot drumul și astfel nu vei fi deranjată„ nesâmțita mia stricat toată dispoziția pe întreaga zi. Îmi imaginez ce educație au primit copiii ei dacă ea este atât de neducată. Cum poți să te răstești în așa hal la un om care va cerut destul de frumos să îl lăsați să treacă înainte, doar eu nu am început să strig la ea să meargă mai repede sau să să lase oamenii să treacă că ocupă tot drumul. Bine, un motiv de a nu te răsti atât de urât este că i sa adresat frumos persoana din spate, un alt motiv este și mai serios ce dacă în spatele ei se afla o altă persoană și în loc să treacă ca și mine mai departe se întorcea și când o lua la „cuvinte murdare” atunci nu-i mai ardea ei a răspund atât de urât cu o altă ocazie. Și din nou spun aceleași cuvinte „nu mai doresc să aud precum că moldovenii nu sunt atât de răi, nu sunt atât de needucați, sau atât de nesimțiți cum îi descriu eu”. La naiba cum să fii atât de orb și să nu vezi ceea ce se întâmplă în jurul tău? foarte rar vezi un moldovean care știe normele de politețe și care este mai educat. Mai mult de jumătate din populație sunt nesimțiți, needucați și fără pic de rușine. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu