miercuri, 23 noiembrie 2011

Tort pregătit de mine

Ei , v-am promis că vă scriu azi rețeta dacă se primește tortul bine... Și chiar s-a primit foarte gustos....I-ata ingredientele necesare:


Foile: 6 albușuri, 6 linguri de zahăr,40gr de nuci măcinate,2 linguri de miere, 4 linguri de unt,2 lingurițe de bicarbonat de sodiu.
Crema 1: 6 gălbenușuri, 6 linguri de zahăr,400 ml lapte, 2 linguri de făină sau amidon ( eu am  pus amidon) 2linguri de unt (topit), 1 pachețel de vanilie ( dă o aromă plăcută).
Crema2: 200ml frișcă, și nuci zdrobite mai mari, ( eu am pus fructe)
Pregătirea foilor:Ouăle și zahărul se zbate bine până se face spună, se adaugă untul, mierea, apoi nucile, bicarbonatul de sodiu, se mestecă bine apoi se adaugă făina câte puțin ca să nu se facă boțuri, aluatul trebuie să se primească unul moale și cam lipicios dar când întindeți foaia puteți adăuga făină. Foile se fac subțiri se pun în tava presurată bine cu făină se coc aproximativ 7 min. la cuptorul încins în prealabil la 180°C
Pregătirea cremei: se zbat gălbenușurile cu zahărul se adaugă untul, vanilia apoi  amidonul se mestecă bine și se toarnă laptele câte puțin, apoi se pune la foc încet și se mestecă până la îngroșare. 

La lipirea tortului o foaie se unge cu cremă ( și eu am mai presurat-o cu vișini fără sâmburi) iar o foaie cu frișcă și nuci ( eu am pus felii de banane). 
 POFTĂ BUNĂ! 

2 comentarii: