joi, 20 octombrie 2011

Greta oto


Întâmplător am dat peste niște curiozități care m-au uimit destul de mult, țin să menționez că curiozitățile constatau numai din poze și denumirea a ceea ce era reprezentat pe ea. Și iată că am dat peste o poză care m-a lăsat fără cuvinte, era o specie de fluturi care se numesc „Greta oto” (fluture cu aripi transparente). Am căutat despre el însă nu am găsit multe surse de aceea am să scriu puțin despre acești fluturi încântători. Greta oto este un fluture din familia nimfalidelor, care trăiește în pădurile umede ale Amazonului din America de Sud.

Este un fluture de dimensiuni foarte mici. Anvergura aripilor este de 5-6 cm, țesutul de pe aripi este transparent din cauza lipsei solzilor de culoare. Femelele depun ouăle pe plantele din familia nopții, un ou pentru fiecare plantă. Câteodată eu se întorc de mai multe ori pe aceleași plante, depunând din nou ouă. Omizile sunt fără fire de păr. Greta oto zboară pe tot parcursul anului, dar numărul depinde de schimbările sezoniere: există o populație foarte mare, însă se întâmplă să vezi doar câțiva fluturi. Se întâmplă ca acest fluture să zboare distanțe foarte lungi într-o perioadă scurtă de timp. Sa constatat că în Costa Rica, un fluture a parcurs 40km timp de 24 ore. În mediu într-o zi Greta oto zboară 12 km.
бабочка Грета Ото

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu